10 nejzdravějších potravin světa, které musíte zařadit do jídelníčku

10 nejzdravějších potravin světa, které musíte zařadit do jídelníčku Zdroj: shutterstock.com

Stále se snažíte zhubnout, ale nejde vám to? Nevíte proč, i když sladkosti odmítáte? Potřebujete poradit a navést na tu správnou cestu? Čokoládě říkáte NE a nedáte si ani malý kousek? Vždyť už jen to je hřích! A co když je to jinak a čokoláda napomáhá funkci vašeho psychického i mentálního zdraví? Tady najdete odpovědi na všechny vaše otázky.

Dodržovat správný dietní režim nemusí být zas tak těžké. Stačí jen znát ty vhodné potraviny, které vám k tomu pomohou a díky kterým se budete udržovat fit. V opačném případě byste šidili jen sami sebe, což není vůbec potřeba. Proč si nedopřát třeba kousek čokolády? 

Tady máte 10 tipů na potraviny, které byste rozhodně měli zařadit do svého jídelníčku, když chcete zůstat fit. 

1) Hořká čokoláda 

Tmavá čokoláda je dobrá pro vaše srdce, neboť snižuje krevní tlak, zlepšuje průtok krve a zabraňuje vzniku krevních sraženin. Pomůže vám také zabránit  arterioskleróze (tvrdnutí tepen).

Zdroj: shutterstock.com

Čokoláda je stimulátorem mozku, neboť zlepšuje kognitivní funkce a snižuje riziko mrtvice. Obsahuje také několik chemických sloučenin, které mají pozitivní vliv na vaši náladu. Je v ní zahrnut fenylethylamin (PEA), který se ve vašem těle vyplavuje, když se zamilujete. Povzbuzuje tak váš mozek k vyplavení endorfinů, takže se budete cítit šťastnější. Díky obsaženému kofeinu bude čokoláda sloužit také jako povzbuzovač energie. 

2) Banány

Banány jsou bohaté na minerály, zejména však draslík, který pomáhá udržovat hladinu tekutin v těle a reguluje pohyb živin a odpadních produktů z a do buněk. Napomáhá také svalovým kontrakcím a reakci nervových buněk. Udržuje pravidelnou srdeční činnost a dokáže snižovat účinek sodíku na krevní tlak. Draslík také snižuje tvorbu ledvinových kamenů. 

Zdroj: shutterstock.com

3) Batáty

Tyto sladké brambory jsou velkou zásobárnou vitamínu A. Jsou užitečné při léčbě rakoviny, diabetu a zánětlivých stavů a srdečních onemocnění. Díky vysokému obsahu beta-karotenu dokážou zlepšit kvalitu vaší pleti a jsou odpovědny za vznik nových kožních buněk. Pomáhají zvrátit poškození radikálů, které vedou k častější tvorbě vrásek. 

Zdroj: shutterstock.com

4) Špenát

Špenát má silné protizánětlivé a antioxidační účinky. Chrání centrální nervový systém a zabraňuje rychlejšímu stárnutí buněk. Obsahuje speciální ochranné karotenoidové sloučeniny, které jsou spojeny se snižováním rizika výskytu nemocí, včetně rakoviny, onemocnění srdce, diabetu, neurodegenerativních onemocnění a obezity. Dodává také flavonoidy, které chrání tělo před poškozením volných radikálů. 

Zdroj: shutterstock.com

Špenát nabízí i množství minerálů a vitamínů. Je považován za výborný zdroj vitamínů C, A, manganu, selenu a zinku. Díky tomu je užitečný v mnoha funkcích od trávení po zrak. 

5) Česnek

Je preventivní činidlo při léčbě kardiovaskulárních a metabolických onemocněních, včetně aterosklerózy, hyperlipidemie, trombózy, hypertenze a diabetu. Česnek obsahuje bioaktivní sloučeniny síry, která má výhodné účinky ve všech stádiích rakoviny a ovlivňuje mnoho biologických procesů, které dokážou riziko rakoviny zmírnit. 

Zdroj: shutterstock.com

strana 1 / 2
Autor:
Publikováno: 22. 6. 2017 15:40 Nahlásit obsah
Témata: Tipy a triky