10 nezdravých jídel, které je třeba přestat konzumovat

10 nezdravých jídel, které je třeba přestat konzumovat Zdroj: shutterstock.com

Představte si, že dle vás jíte zdravé potraviny, ale realita je úplně jiná. Ano, i tak tomu bohužel je. Výrobci tvrdí a přesvědčují nás o vitamínech a nutričních plusech, avšak složení odpovídá spíše hotové katastrofě. Přestaňte lhát sami sobě a udělejte pro sebe a své zdraví taky něco dobrého. Přestaňte jíst nesmysly a udělejte už ten krok.

Jak by se vám líbilo posunout váš životní styl na takovou úroveň, že byste dokázali rozpoznat, co je dobré pro vaše tělo a co nikoliv? Pokud se o to chcete alespoň pokusit, připravili jsme pro vás 10 jídel, které vás utvrdí v tom, že je lepší se jim raději vyhýbat, takže už vás nadále lákat nebudou! 

1) Vegetariánský burger

Dali jste si v restauraci vegetariánský burger, ale dostali jste uvnitř něco, co se masu alespoň na oko podobalo? Jen tak, aby se neřeklo? Tak to je špatně, protože takový pokus o maso obsahuje spoustu umělých látek, což způsobuje, že je "maso" gumové a chutná spíše jako hmota. 

Zdroj: shutterstock.com

Pokud byste chtěli zkusit svou vlastní zdravou variantu tohoto burgeru, doporučujeme směs z červených fazolí, houby nebo cuketu. 

2) Sportovní drinky

Jak si můžeme všimnout v reklamách, poskytnou nám spoustu energie, kterou oceníme při náročném tréninku v posilovně. Avšak podle znalců se jim říká spíše zabijáci. Čistá voda či čerstvě vymačkaná šťáva z ovoce vám poslouží mnohem lépe. 

Zdroj: shutterstock.com

3) Muffiny z otrub

Tváří se sice jako dietní a odlehčená forma dezertu, avšak obsahují tuky a cukry téměr ve stejném množství jako donuty s polevou či koblihy s marmeládou. 

Zdroj: shutterstock.com

4) Smoothies 

I když jde pouze o rozmixované ovoce, které je sice plné vitamínů, není to tak úplně ideální svačinka. Ovoce obsahuje hodně kalorií a cukrů, takže se během chvilky stane kalorickou bombou, kterou byste si mohli rozložit na celý den. 

Zdroj: shutterstock.com

5) Sušené ovoce

Není to ovoce jako takové. Obsahuje tolik cukru, že by se kaloricky dalo srovnávat třeba s chipsy. Ještě jsou nakrájeny na menší kousky, což vám jezení usnadní. Stane se tak návykovým a sníte toho mnohem víc, než byste doopravdy chtěli. 

Zdroj: shutterstock.com

strana 1 / 2
Autor:
Publikováno: 19. 6. 2017 14:48 Nahlásit obsah