20 jídel, co vás pomalu zabíjí

20 jídel, co vás pomalu zabíjí Zdroj: www.shutterstock.com

Věděli jste, že mezi jídly, co denně jíte, jsou i ta, která vás pomalu zabíjí? Většina z nás má ve svém jídelníčku několik z těchto jídel, ale když je všechny spojíte, získáte vražednou kombinaci a brzy budete muset změnit své zvyklosti. Takže přemýšlejte o tom, co jíte, a začněte se správně stravovat již dnes.

1. Konzervovaný rajský protlak

Zdroj: www.shutterstock.com

Konzervovaný rajský protlak je skrytý zabiják. Je nečekaným zdrojem cukru a nikdy by vás nenapadlo, že jeho konzumace může vést ke zvýšenému riziku obezity, cukrovky, srdečních chorob a dokonce i zubnímu kazu. Abychom se těmto potížím vyhnuli, udělejte si raději protlak z čerstvých rajčat sami, nebo kupujte rajčatové pyré bez přidaného cukru a soli a sami si jej dokořeňte. Nebo aspoň kupujte značky s menším množstvím cukru a soli.

2. Limonády

Zdroj: www.shutterstock.com

Sycené nápoje nebo limonády jsou jedním z vašich největších nepřátel. Dokážou zničit všechno od vaší kůže, přes hodnoty hladiny cukru, po vaše hormony a náladu. Zapomeňte na reklamy a etikety, které vám tvrdí, že jsou pro vás dobré, nebo že obsahují živiny a vitamíny. Všechno je to jen spousta cukru, barviv a konzervantů. A verze bez cukru nejsou o nic lepší, protože obsahují škodlivá umělá sladidla. Kupte si mixér nebo odšťavňovač, a udělejte si vlastní šťávu, prosím. A pokud vám chybí bublinky, vždycky můžete do své domácí šťávy přidat perlivou vodu, a máme hotovo.

3. Cukr

Zdroj: www.shutterstock.com

Jestli máte sladký jazíček, existují mnohem zdravější způsoby, jak upokojit vaše bažení. Cukr je vysoce návykový, a nejen že zvyšuje hladinu v krvi a vytváří tuk, může vést i k srdečním chorobám. Vyhněte se cukru jak můžete, abyste snížili riziko cukrovky, rakoviny, obezity, srdečních chorob, a spousty dalších potíží. Užijte si mísu ovoce, nebo přidávejte do svých receptů místo cukru med.

4. Uzeniny

Zdroj: www.shutterstock.com

Uzeniny jako salámy, šunka, atd. jsou plné dusičnanů, sodíku, konzervantů a aditiv. Všechny tyto látky můžou zvýšit riziko rakoviny, srdečních chorob, cukrovky, a dokonce způsobují i problémy s chováním a potíže s učením u dětí. Abyste se vyhnuli negativním účinkům, volte raději uzeniny od svého místního řezníka než ze supermarketů, anebo ještě lépe, naučte se jim vyhýbat.

5. Rostlinný olej

Zdroj: www.shutterstock.com

Rostlinný olej je součástí naší kuchyně a ani o něm moc nepřemýšlíme. Ale některé z těchto olejů jsou geneticky modifikované a ještě ani nemáme ponětí jaké dlouhodobé účinky tyto produkty mohou způsobovat. Navíc, rostlinné oleje obsahují nebezpečné nenasycené tuky, které mohou spustit kardiovaskulární choroby, obezitu, rakovinu a Alzheimerovu chorobu. Vždy se podívejte na etiketu, a pokud je olej rafinovaný, vyhněte se mu obloukem protože obsahuje volné radikály, které napomáhají rakovinnému bujení, urychlují stárnutí a působí všechny druhy potíží. Volte zdravé alternativy jako olivový, kokosový nebo avokádový olej.

strana 1 / 4
Publikováno: 15. 8. 2018 10:12 Nahlásit obsah