20 jídel, co vás pomalu zabíjí

6. Margarín

Zdroj: www.shutterstock.com

Opět, reklamy jsou viníkem VELKÉHO falešného dojmu o margarínu. Nejsou zdravé! Je to jedno z nejméně zdravých jídel ve vašem jídelníčku. Takže se mu vyhněte. Margarín je jako mizerná verze másla vyrobená ze ztuženého rostlinného oleje. Je to čirá chemie. Takže co je na něm špatného? Jeho nenasycené tuky mohou poškodit vaše srdce, cévy, a zahrávají si s vaší hladinou cholesterolu. Použijte raději máslo jako zdravější alternativu. Jiné zdravé alternativy jsou olivový a avokádový olej, které také můžete rozetřít na svůj chléb. Hlavně se prosím vyhněte margarínu.

7. Párek

Zdroj: www.shutterstock.com

Párky a podobně uzené a solené maso obsahuje spoustu konzervantů, které jsou pro vaše zdraví škodlivé. Dokonce Výbor Lékařů za Zodpovědnou Medicínu (Physicians Committee for Responsible Medicine) srovnávají účinky jedení párků k účinkům kouření cigaret. Pokud ještě nejste přesvědčení, měli byste vědět, že hot dogy obsahují sodík a toxiny, které zvyšují riziko rakoviny. Pokud jim nemůžete odolat, alespoň se ujistěte, že vaše párky neobsahují chemikálie. Můžete je kupovat od bio řezníků nebo přímo od farmářů.

8. Bramborové chipsy

Zdroj: www.shutterstock.com

Všechna smažená jídla obsahují nebezpečnou látku zvanou akrylamid. Bramborové chipsy nejsou výjimkou. Akrylamid zvyšuje riziko rakoviny tračníku, prsu, prostaty a konečníku. Takže se bramborovým chipsům vyhněte, nebo si udělejte zdravější verzi doma. Nalejte trochu olivového oleje na nakrájené brambory, poprašte špetkou soli a upečte v troubě. Slibujeme, že chutnají lahodně.

9. Balené salátové zálivky

Zdroj: www.shutterstock.com

Balené salátové zálivky i dresingy jsou plné cukru, umělých barviv a vysoce kalorického kukuřičného sirupu. Jak namočíte salát do této výživové katastrofy, mohli byste rovnou sníst balíček bramborových chipsů nebo párky a vyjde vám to na stejno. Zbavte se balených salátových zálivek a dresingů a použijte citronovou šťávu, jablečný nebo balsamikový ocet spolu s olivovým olejem jako zdravou salátovou zálivku.

10. Umělá sladidla

Zdroj: www.shutterstock.com

Ne, nejsou lepší než cukr. Ve skutečnosti jsou často horší. Umělá sladidla jako aspartam, neotam, acesulfam draselný, atd. mohou obsahovat méně kalorií, ale stále mohou zvýšit riziko cukrovky, vysokého krevního tlaku, srdečních chorob, a metabolického syndromu. Možná jste si ani nevšimli, že spousta žvýkaček bez cukru obsahuje aspartam, který je považován za nejnebezpečnější látku na světě. Cukr má zdravé alternativy jako například med, javorový sirup, agávový sirup, stévii a podobně.

strana 2 / 4
Publikováno: 15. 8. 2018 10:12 Nahlásit obsah