8 pravidel zdravého stravování, na která raději zapomeňte!

8 pravidel zdravého stravování, na která raději zapomeňte! Zdroj: brightside.me

Ti, kteří se o sebe starají, se často pokouší nahrazovat škodlivé potraviny těmi zdravými. V mnoha případech se však tato náhrada jen na první pohled tváří jako zdravější. Proto jsme si pro vás připravili 8 mýtů, kterým lidé zarytě věří.

Jablečný džus je lepší než kolové nápoje

Jablečný džus vypadá tak nevinně, že si spousta z nás myslí, že je zdravější než škodlivé kolové nápoje. Ve skutečnosti kupovaný jablečný džus obsahuje o něco více kalorií než zmiňované sladké nápoje.

Čerstvá zelenina je lepší než vařená

Je prokázáno, že některá vařená zelenina je pro naše zdraví mnohem lepší než syrová. Například vařená mrkev obsahuje více karotenoidu, zatímco dušená či vařená rajčata na páře obsahují více lykopenu. To ovšem neznamená, že bychom měli jíst od teď jen vařenou zeleninu, je však dobré vše kombinovat.

Když držím dietu, můžu jíst sushi

Ačkoliv na první pohled vypadá sushi jako naprosto zdravá a neškodná lahůdka, ve skutečnosti obsahuje více sacharidů nežli třeba hamburger. Pokud se tedy snažíte zhubnout, raději volte jiný pokrm.

Sójová omáčka je zdravou náhražkou soli

Odborníci na výživu radí, že bychom v žádném případě neměli sůl nahrazovat sójovou omáčkou. Pouze jedna návštěva čínské restaurace může mít za následek spotřebu několika denních dávek soli, aniž byste si toho vůbec všimli. Raději přidejte do jídla o trochu více soli, než sójové omáčky.

Zdroj: brightside.me

Med je lepší než cukr

Každý ví, že pro naše tělo není cukr zrovna nejzdravější varianta a proto spousta z nás raději sáhne po lahvičce s medem. Ve skutečnosti rozdíl mezi medem a cukrem není tak zásadní, jak bychom si přáli.

Sušené ovoce je nejlepší svačinka

Proces sušení způsobuje, že ovoce ztrácí až 80% všech svých vitamínů a antioxidantů. To znamená, že je lepší si na svačinku dopřát nějaké čerstvé ovoce než to sušené. Navíc někteří výrobci do něj přidávají sladký sirup, který jejich chuť zvýrazní.

Popkorn je nezdravý

Teď jistě potěšíme všechny milovníky popkornu, kteří si dodnes mylně mysleli, že je nezdravý. Vědci prokázali, že popkorn, který je připraven na horkém vzduchu, je vlastně velmi zdravé a užitečné jídlo. Hrníček popkornu obsahuje téměř dvakrát více antioxidantů než jakékoliv ovoce či zelenina. Navíc popkorn obsahuje ještě vlákninu, která je pro naše tělo také velmi prospěšná.

Nízkotučné výrobky jsou zdravější

Spousta lidí raději sahá po nízkotučných výrobcích nebo po výrobcích zcela bez tuku, jenže ty mohou obsahovat ještě více kalorií než ty běžné výrobky. Když se totiž zbavíte tuků, které dávají tu správnou chuť, musíte je něčím nahradit. Navíc klasické mléčné výrobky obsahují vitamíny D, E, A a K, které jsou rozpustné v tucích. Jednoduše řečeno – žádné tuky, žádné vitamíny.

Autor:
Publikováno: 28. 11. 2017 09:43 Nahlásit obsah