Co se ve skutečnosti stane s naším tělem, když přestaneme jíst bílé pečivo?

Co se ve skutečnosti stane s naším tělem, když přestaneme jíst bílé pečivo? Zdroj: Shutterstock.com

V posledních letech se stále dokola omílá to, že bychom, když se snažíme zhubnout, měli ze svého jídelníčku vyřadit bílé pečivo. Jenže, co se doopravdy stane s naším tělem, když přestaneme jíst chleba či rohlíky?

Je sice pravda, že když vyřadíte příjem uhlohydrátů, tak se vaše váha začne pohybovat a to směrem dolů. Jenže to, co ztrácíte, není tuk ale voda. Když se totiž sacharidy ukládají v těle, ukládají se ve formě glykogenu a každý gram sacharidů ukládá trojnásobek až čtyřnásobek své hmotnosti ve vodě.

Podle všeho jsou právě sacharidy hlavním zdrojem energie, která dělá náš mozek bystřejší. Mějte však na paměti, že se sacharidy rozdělují na dvě skupiny – nerafinované a rafinované. A právě ty rafinované, jednoduše řečeno ty „špatné“, jsou obsaženy v bílém pečivu, bílé mouce a v bílém cukru, tedy v potravinách, které prošly složitým způsobem zpracováním, kdy ve výsledku v nich nezůstaly žádné živiny.

Zdroj: Shutterstock.com Proto místo naprostého vysazení pečiva, volte raději to celozrnné, protože je skvělým zdrojem železa, hořčíku a také vitamínu B. Navíc obsahuje vlákninu, která pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi, snižuje riziko vzniku obezity a chronických onemocnění.

Autor:
Publikováno: 9. 5. 2017 12:18 Nahlásit obsah