Dietní potraviny, které dietní vlastně vůbec nejsou

Dietní potraviny, které dietní vlastně vůbec nejsou

Během léta se spousta z nás snaží shodit pár kilo na váze. Cvičíme a upravujeme si jídelníček. Samotnou změnou jídelníčku váha o moc neklesne, obzvlášť pokud nám tam pořád zůstaly dietní škůdci. Jsou to ty potraviny a jídla, která v sobě obsahují skryté tuky, cukry anebo sůl. Právě ony brzdí úpravu naší postavy.

Ovocná smoothies

Různé šejky a nápoje, ve kterých je mléko nebo jogurt a nějaké ovoce jsou velmi klamavým tahákem. Myslíte si, že děláte něco pro své zdraví, protože si dopřáváte dávku ovoce a bílkovin, ale přitom do sebe dostáváte tuky a cukry, které se do takových nápojů přidávají. Obzvlášť pokud to jsou produkty, které koupíte balené v obchodě.

Nápoje bez obsahu cukru

Jedno z velkých klamání potravinového průmyslu. Spousta lidí ví, kolik cukru obsahují různé slazené nápoje. Z toho důvodu se snaží pít jejich light verzi. Jenže tyto nápoje obsahují umělá sladidla, která nepříznivě působí na váš organismus. Vědci prokázali, že u lidí, kteří pijí light nápoje, nedokážou senzory "na sladké" v mozku nadále poskytovat spolehlivé informace o spotřebě energie, protože umělé sladidlo narušuje řízení chuti k jídlu. Proto toho ve výsledku sníte za celý den daleko více. Ruce pryč i od nápojů „bez cukru“, dopřejte si čistou vodu.

Zdroj: Shutterstock.com

Tyčinky a slané krekry

Ke sledování filmu si nechcete brát chipsy nebo popcorn, který jste tak milovali. A jelikož je sledování filmu bez zakusování něčeho dobrého o ničem, zvolíte tyčinky nebo slané krekry. I tyhle potraviny nejsou úplně vhodnou volbou. Nachystejte si raději ovoce nebo zeleninu. Pokud ale stále chcete něco alespoň trochu nedietního, zvolte třeba nesolené oříšky.

Kečup

Chcete si trochu vylepšít jídlo, a tak zvolíte namísto tatarky kečup. Ale ani tohle není úplně šťastné řešení. Kečup obsahuje dávku cukrů a konzervantů.  Zkuste alespoň na chvíli tyhle omáčky a dresinky k jídlu vynechat.

Snídaňové cereálie

Pokud nepoužíváte vlastní směs, kterou jste si vyrobili například z vloček, sušeného ovoce a oříšků, tak určitě neděláte pro své tělo dobře. Různé druhy müsli nebo cereálií obsahují tolik sladkých přídavků, že byste klidně mohli posnídat chléb se salámem. Takhle jen klamete svoji mysl, ale na váze se to nijak neukáže.

Džus

Jedna sklenička džusu může obsahovat až 30 gramů cukru. Pokud si chcete dopřát tekuté ovoce, raději si pár pomerančů vymačkejte sama. Pokud si to zředíte s vodou, zaženete tak i žízeň.

Autor:
Publikováno: 11. 9. 2017 13:17 Nahlásit obsah