Go vegan: Náhražky běžných potravin - začínáme!

Go vegan: Náhražky běžných potravin - začínáme! Zdroj: shutterstock.com

Připravili jsme pro vás nový seriál o veganské stravě. Dozvíte se vše o tom, jak nahradit obvyklé živočišné produkty těmi rostlinnými.

Že si vegan může koupit sojový párek, ví dneska kde kdo. Že existují veganské sýry, které se na pizze rozpouští jako parmazán, ví možná jen někdo. Ale jak si takový vegan uvaří míchaná vajíčka nebo upeče buchtu, čím nahrazuje smetanové omáčky a z čeho vyrábí majonézu? Tak právě o tom bude náš nový seriál. Zdroj: shutterstock.com Většina z nás vyrostla na "normální" stravě, která obsahovala především mléko, maso a vajíčka. Tyto produkty se staly nedílnou soušástí celé škály pokrmů, které vaříme a konzumujeme. S přechodem na veganství ale nastává s těmito potravinami utrum.

Pro někoho je přechod na rostlinnou stravu snadný, protože trpí alergiemi a nebo tyto potraviny jednoduše tak jako tak nikdy rád neměl. Ale pro mnoho z nás, kteří se vegany stali z čistě etických a filozofických důvodů, může být přechod obtížný, plný obav a otázek: "To už si nikdy nedám svíčkovou? Už nikdy nebudu jíst tatarku? Jak upeču bábovku?"

Naše dlouholeté zkušenosti s veganskou stravou nám s klidným srdcem dovolí říct, že dáte! Všechno, co máte rádi budete moci i po přechodu na veganství jíst. Pochopitelně, znamená to, že budete muset pár věcí změnit. Ze začátku můžete být zmateni, potože se budete muset naučit používat jiné/nové suroviny než jste byli zvyklí. O to ale bude vaše vaření a příprava jídel zábavnější, to vám garantujeme! Budete sami překvapeni, jak snadno nahraditelné chutě jsou! Zdroj: shutterstock.com

Co, čím a jak dokážeme nahradit, abychom nestrádali a neměli pocit, že nám něco z oblíbených pokrmů chybí? O tom bude náš nový seriál. Už brzy se můžete těšit na první článek zaměřený na samotné maso a masné výrobky.

Pokud se ale už teď nemůžete dočkat, přečtěte si článek Jak začít s veganstvím bez stresu a strádání.

Ve článcích se nebudeme zabývat nutričními parametry jídel ani doporučenými výživovými hodnotami. 

Autor:
Publikováno: 25. 10. 2017 10:00 Nahlásit obsah