Jak do svého jídelníčku zařadit zdravé ořechy

Jak do svého jídelníčku zařadit zdravé ořechy Zdroj: shutterstock.com

Ořechy jsou velmi zdravé, to není nic nového. Abyste však mohli jejich benefity pocítit na vlastním zdraví, je nutné je konzumovat pravidelně. Proto tu pro vás máme pár tipů, jak ořechy snadno a hravě zařadit do vašeho každodenního jídelníčku.

Není divu, že jsou ořechy považovány za superpotravinu. Jsou totiž pro naše tělo a jeho zdraví velmi dobré. Obsahují množství zdravých tuků, bílkovin, vlákniny, minerálů a vitamínů, především těch ze skupin B a E. Ořechy pomáhají snížit riziko infarktu a snižují hladinu "zlého" LDL cholesterolu. Mimo to patří do skupiny potravin zvané "brainfood", kam se řadí potraviny podporující výživu mozku a jeho funkci. Pokud chcete jíst zdravě, neměly by ořechy ve vašem každodenním jídelníčku chybět. 

Které ořechy jsou nejlepší? 

Mandle obsahují hodně vápníku a vitamínu E (37 % doporučené denní dávky na 28g). 

Pistácie mají vysoký obsah vlákniny a jejich konzumací můžete zvednout hladinu „dobrého" HDL cholesterolu.

Vlašské ořechy jsou plné omega-3 mastných kyselin. 

Kešu, pekanové a makadamové ořechy mohou pomáhat proti zánětům. 

Zdroj: shutterstock.com

Jak ořechy zařadit do každodenního jídelníčku?

1. Zabalte si hrst ořechů spolu s čerstvým ovocem s sebou na zdravou svačinku, která je ideální do práce i na cesty. 

2. Ořechy můžete jednoduše rozmixovat na mouku nebo prášek, který pak můžete využít do všeho od smoothie nápojů až po zálivku do salátu. Namleté ořechy můžete uchovávat v ledničce a mít je tak vždy při ruce. 

3. Místo křupavých krutonů přidejte do salátu ořechy. 

4. Nasekané pekanové ořechy můžete přidat do ranního müsli nebo ovesné kaše namísto cukru. Pekanové ořechy dodají cereáliím sladkou chuť, více vlákniny a hlavně jsou o mnoho zdravější než cukr.

5.  Udělejte si sendvič s ořechovou pomazánkou. Smíchejte 2 lžíce nasekaných vlašských ořechů, 20 nasekaných zelených oliv a lžíci nízkotučné majonézy nebo salátového dresinku a vytvoříte tak pomazánku, kterou můžete namazat na celozrnný chléb. 

Zdroj: shutterstock.com

6. Ořechy mohou doplnit také pečené ryby, zejména lososa. Jednoduše ořechy nasekejte a rybu jimi posypte. 

7. Přidejte ořechy do příloh. Například můžete kombinovat hnědou rýži a pekanové ořechy, zelené fazole a mandle nebo pistácie s hráškem a mrkví. Nebojte se být kreativní.

8. Přidáním ořechů do pokrmů s masem a zeleninou nebo nudlemi bude vaše jídlo zajímavější a křupavé. Například thajská kuchyně používá často buráky. Nebojte se experimentovat ani s dalšími druhy ořechů například kešu nebo pekanovými. 

Autor:
Publikováno: 20. 8. 2018 15:38 Nahlásit obsah