Zákusky a sladkosti pro diabetiky

Ovoce a cukrovka

Ovoce je jeden z nejlepších zákusků, jaký si může diabetik dopřát. Nejen že obsahuje přínosné vitamíny a minerály, ale také obsahuje vlákninu. Vláknina pomáhá stabilizovat cukr v krvi a také snižuje cholesterol. Když diabetici spotřebují 50 gramů vlákniny denně, mají lepší kontrolu hladiny cukru než ti, kteří spotřebovali pouze 24 gramů denně. Polovina této vlákniny byla rozpustná. Můžete ji najít v ovoci jako například v jablkách, pomerančích a hruškách. Jezte denně alespoň 25-30 gramů vlákniny denně. 

Zdroj: www.shutterstock.com

Čokoláda a cukrovka

Dobrá zpráva pro diabetiky: Jezení čokolády může zlepšit aktivitu inzulinu a kontrolu hladiny cukru díky flavanolům, ochranným složkám obsažených v kakau. Problém je, že většina čokolády kterou jíme, obsahuje jen malé množství flavanolů a je plná přidaného cukru. Proto doporučujeme volit spíše hořkou čokoládu místo mléčné nebo bílé.

Želatinové dezerty a cukrovka

Zatímco běžné želatinové dezerty, jako třeba želé, obsahují okolo 20 gramů cukru na porci. Želé bez cukru může být skvělou alternativou pro lidi s cukrovkou, kteří chtějí po večeři trochu hřešit. Nevýhoda? Želé má velmi nízkou výživovou hodnotu. Navíc, varianty bez cukru obsahují umělá sladidla a barviva.

Zdroj: www.shutterstock.com

Mražené dezerty a cukrovka

Vyrazit ven na zmrzlinu nemusí být až taková zábava, když máte cukrovku. Jeden pohár vanilkové zmrzliny s sebou přináší 30 gramů uhlovodanů. I když se mražený jogurt může zdát jako zdravější možnost, většina balení obsahuje více cukru než zmrzlina, protože mají obvykle méně tuku, který je nositel chuti. Objednávejte si raději malou nebo dětskou porci. 

Závěrem

Většina lidí jí příliš mnoho cukru, a je obzvlášť důležité zejména pro diabetiky, hlídat si jeho příjem. Samozřejmě občasné sladké pochoutky můžou být součástí zdravého jídelníčku, dokonce i pro diabetiky. Klíč je ve střídmosti a v doladění způsobu, jak zapadají do vaší diety. A pokud máte potíže udržovat vaši hladinu cukru v krvi pod kontrolou, poraďte se se svým lékařem nebo dietologem.

strana 2 / 2
Publikováno: 27. 8. 2018 13:10 Nahlásit obsah