11 triků restaurací, které vám žádný číšník neprozradí

11 triků restaurací, které vám žádný číšník neprozradí Zdroj: www.shutterstock.com

Majitelé restaurací se nestarají pouze o to, abyste se do jejich podniku znovu vraceli, ale také abyste si objednali ta jídla, která chtějí. Ve Vařím jako šéf jsme se rozhodli prozradit vám časté triky, které restaurace používají, abyste při objednávce utratili mnohem víc.

Nabídka, ve které si něco najde každý podle své chuti

Všimli jste si, že v téměř každé kavárně mají vegetariánská jídla? Je z čeho vybrat, takže nikdo neodchází hladový. Například každý jídelní lístek obsahuje něco módního, něco výživného pro ty, co se chtějí najíst pořádně, něco lehkého pro ty, co moc nejedí, atd.

Vegetariánské menu Zdroj: www.shutterstock.com

Hudba v restauracích

Pokud na pozadí hraje melodická a neinvazivní hudba, sníte toho více, než když tam vůbec žádná hudba není. Například vážná hudba přiměje zákazníky zaplatit o 10 % více, to vše protože jejich ego roste, a vidí sami sebe bohatší a důležitější.

Hudba také může být pro některé účely podporou: francouzký šanzon pro prodávání vína, irská lidová hudba je skvělá pro pivo.

10% navýšení ceny

Většina zákazníků si neláme hlavu, když mají zaplatit o 7-10 % více, než původně plánovali. Proto omáčky a jiné drobnosti navíc obvykle v rychlém občerstvení nestojí více než 10% z ceny celého jídla. Lidé si ale hranolky bez kečupu nedají, takže je to pak win win pro všechny.

Budete k tomu chtít kečup? Zdroj: www.shutterstock.com

Menší jídelní lístek

Příliš mnoho jídel v nabídce zákazníky mate. Poradce restaurací Aaron Allen tvrdí, že přestřelením velikosti nabídky zákazníky mučíte, jsou pak nespokojení s návštěvou restaurace, protože mají pochybnosti, jestli si vybrali dobře. Lidé také mají často pocit, že restaurace nemůže tolik jídel uvařit dobře. Proto jsou nejlepší jídelní lístky často napsané na jednom prostém listu s aktuální a sezónní nabídkou.

Pozitivní přístup číšníků

Číšníci vědí, že jejich zákazíci ocení, když začnou rozhovor přátelskou poznámkou, i kdyby to mělo být jen o hezkém počasí. Spropitné obvykle roste o třetinu jako výsledek tohoto jednoduchého triku.

Číšník s úsměvem Zdroj: www.shutterstock.com

strana 1 / 2
Publikováno: 25. 6. 2018 11:31 Nahlásit obsah